vrijdag 24 mei 2013

Een lik verf…

Op het moment dat het terras laatst flink met de hogedrukreiniger onder handen werd genomen, werd ook dit tafeltje schoon gespoten. Maar ondanks de kracht van het water ging de groene aanslag er niet af, waardoor ik op het idee kwam om het tafeltje een lik verf te geven.

Home & Lifestyle
Ik had nog een restant over van de grijze beits die we voor de schutting en de tuindeur hadden gebruikt en ben erg tevreden over het resultaat. Voorheen had ik er veel meer spulletjes op staan, maar nu ik ook buitenshuis pogingen onderneem om het rustiger te houden, heb ik het bij twee mooie tuinpotten (afkomstig van Room17) gevuld met lavendel en een lantaarn gehouden.

Home & Lifestyle


Home & Lifestyle
Ik heb geen idee hoelang het mooi blijft, maar dat zie ik dan wel weer. Voor nu past deze kleur in ieder geval veel beter bij het geheel, ik zal nog wel eens een totaalplaatje van de tuin laten zien waarop je dat nog beter kunt beoordelen.

Ik wens iedereen een heel fijn weekend!

Liefs, Ingrid

66 opmerkingen:

Unknown zei

Mooie kleur, je tuintafeltje is erg sfeervol zo.
Ik ben ook gaan minderen in de tuin, en ik moet zeggen, dat bevalt me wel, ik liep hele dagen met de gieter rond, daar heb ik geen zin meer in.
Ik ben benieuwd naar het totaalplaatje van je tuin.

Alvast een fijn weekend,
Inge, my choice

lien zei

Eigenlijk vind ik het niet eens zo misstaan dat groen, hoort erbij. Maar toen zag ik foto 2 en vond ik het toch mooier, haha. Mooi gedaan! Nu de zon nog zodat we ook in de tuin kunnen zitten.. zucht.... Liefs Carolien

Dineke@esatto zei

Mooi geworden!
Rust en eenvoud is prachtig, maar het blijft een kunst om dat zo te houden hè?

Fijn weekend!

Dineke

Homemade Home zei

Wat een likje verf niet kan doen!!
Hij is prachtig geworden.
Ik ben benieuwd naar het totaalplaatje.
Ik wens je een heel fijn weekend.
Lieve groet Nelly

Mayflower zei

Wat een lik verf al niet kan doen Ingrid. De tuintafel is echt prachtig geworden en mooi dat je het buiten ook rustig heb weten te houden.
Staat mooi met de potten en de lantaarn.
Ik heb ook al heel wat spullen opgeruimd, vind alles zo heel wat mooier uitkomen.
Fijn weekend.
Lieve groet, Mea

All Seasons zei

Het is erg mooi geworden en ach, mocht het volgende keer weer een lik verf nodig hebben, dat is zo gedaan.
nu moet het nog even wat warmer worden en kunnen me de tuin weer in. Ik moet wel zeggen, ik werd vanmorgen gewekt met de zon hoog aan de hemel en een pracht blauwe lucht, dus mijn blogpost van gisteren heeft wel iets geholpen..

Geniet van een mooie weekend, Ingrid
Lieve groet,
Patricia

Sientje zei

Supermooi in die blauwe kleur. En mocht je weer de strijd aan moeten gaan met groene aanslag maak dan gebruik van azijn even inspuiten en de zon doet de rest.

Indruk zei

Staat veel beter zo omdat het tafeltje zo mooier afsteekt tegen de schutting. wij wilden de schutting ook verven maar nu blijkt hij toch rot te zijn dus.....nieuwe schutting plaatsen en dan verven. Leuk om een totaalplaatje van je tuin te zien Ingrid, ik ben benieuwd! Pascale X

Anita zei

Heel eenvoudig maar wel erg mooi.Ik begin ook wel eens zo begin van een seizoen maar houd het nooit lang vol!Te veel leuke plantjes komen op mijn (tuin)pad en ik ben weer verkocht!!
Groetjes,
Anita

Pierelantijntjes zei

je tafeltje is echt prachtig geworden met deze verf. Helaas gebruikt Jan ook de hele achtertuin voor zijn pierelantijntjes dus mijn droom voor een mooi en gezellig terras moet nog even wachten.
wens je een fijn weekend toe.
liefs Ester

lia zei

Het staat nu in ieder geval erg leuk.
En als het niet mooi blijft kun je misschien nog een laagje doen.

Fijn weekend
Liefs Lia

En succes nog met de laatste examenstress.

A place for my home zei

Hoi Ingrid,

Het tafeltje heeft nu een heel andere uitstraling gekregen, erg mooi!

Gezien je tip bedank ik je hier even voor je reactie op mijn blog. Het is inderdaad erg spannend. Je schrijft voor lezers terwijl je die (nog) amper hebt hihi. Gelukkig voel ik mij dankzij jullie al erg welkom in "blogland".

Een fijne dag vandaag!

Groetjes, Cynthia

Jolanda zei

Inderdaad mooi geworden, past goed in je tuin.
En je fairaankoop is ook mooi, zo'n armband die overal bij past is wel erg handig.
Succes voor je dochter (en jullie natuurlijk ook)
Lieve groet

Anoniem zei

Zo dat tafeltje is wel opgeknapt,veel mooier,ik wens je een fijn weekend,lieve groetjes Musje.

Jeanette zei

een groots resultaat na zo'n kleine aanpassing.

Groet,
Jeanette

Lia zei

Mooi plaatje. Wat is opknappen toch leuk.

Groetjes,
Lia

Anoniem zei

Het tafeltje is flink opgeknapt. En met die mooie potten en de lantaarn een mooi sfeerplaatje.
Wat ook erg goed helpt tegen groene aanslag is azijn en schoonmaakazijn is dan wat goedkoper.

Lieve groet,
Gerry

Huize Kip Kakel zei

Helemaal mooi zo, Ingrid!
Je zou er een transparante beits over kunnen doen, om het geheel een beetje waterproof te maken..
Maar is dat nodig dan?? ...haha..
hoezo regen?
Geniet van achter het glas van dit mooie plaatje!
Lieve groet,
Hannie

Dinah zei

Wat een verschil!!!! :-0

Pascale zei

Wat een verfje al niet kan doen! Hij ziet er weer top uit. Wij hebben (hadden) ook zo'n tafeltje. Het bovenblad was weggerot dus manlief dacht er afgelopen weekend even een nieuw op te maken. Bij nader inzien was het hele tafeltje weggerot. Fijn klusje voor dit weekend, een nieuwe maken! liefs, Pascale

Lilablu Brocante / LilaDoux Bakwaren/Tina zei

Zo wordt het gelijk een heel ander tafeltje! Echt mooie kleur met een heel geslaagd resultaat.
Mooie bloempotjes ook, met dat frisse groen van de lavendel!
Liefs,
Tina

Unknown zei

Je tafel is mooi geworden. Ik ben ook geminderd in de tuin, staat zoveel rustiger nu.
Lieve groet,
Henny

Hann¥ zei

Ik vind het groen van plantjes altijd zo mooi naar voren komen met een donkere achtergrond :-)
En het rustige...ik hou ervan

Fijn weekend Ingrid

Lieve groetjes,Hanny

Het witte huis met de zwarte deur zei

Hoi Ingrid, je tafeltje is leuk geworden. Lekker rustig zo met die mooie potten met lavendel!

Fijn weekend!
Groetjes Patries

Room Seventeen zei

Zag alleen je eerste foto, en wilde al roepen: Tafeltje moet grijs!
Helemaal goed zo, en superleuk met die potten!

Els zei

Wat een likje verf al niet kan doen!
Mooi sober, sfeervol geheel is het geworden!!

Fijn weekend
Liefs Els

Karin zei

Mooi en rustig idd. Nu moeten de weergoden er alleen nog voor gaan zorgen dat je er volop van kunt gaan genieten. Fijn weekend!

My name is Riet zei

Dat staat mooi zo Ingrid, fijn dat je het zo kon beitsen, meteen een ander gezicht hè.
Ik wens je een fijne nieuwe week, wij gaan a.s. Zondag een weekje cruisen naar Noorwegen en Southampton. Ik heb er zo'n zin in. Lieve groet van Riet

Pauline zei

Erg mooi geworden Ingrid.
Het oppottafeltje was onbehandeld dus nu met een verfje heb ik ook wel het idee dat je daar lang plezier van hebt.
Fijn weekend.
Liefs, Pauline

Anneke zei

die groene aanslag is altijd ellende en moeilijk er soms af te krijgen, maar wat een goed idee om hem te schilderen en de kleur blauw staat prachtig en zo landelijk.
wat een likje verf al niet kan doen he?
fijn weekend en liefs van An

Things and Thoughts zei

Atmosheric outdoor details well appointed Ingrid!I adore lanterns, they create a sensational night look!I hope the weather is good enough to stay outside and enjoy the week end!
Here it's very windy so no chance to seat on the veranda!
Warmest regards and hugs!
Olympia

La Blomst-Living zei

Een klein beetje verf met een groots effect. Heel mooi zo, niets meer aan doen ;-).
Ik wens je een fijn weekend, Linda

It's me zei

Mooi gedaan hoor !!......netjes zo !!..heel fijn weekend...liefs van mij...xxx...

The Paper Mulberry - Glenda Steel zei

So gorgeous, I love your lantern and the last picture with the colours and lovely terracotta pots - DIVINE! Warmest wishes - Glenda

Ingrid zei

Het tafeltje heeft een mooie kleur gekregen, echt een blikvanger in de tuin. Mooie lantaarn ook.
Een prettig weekend, Ingrid.

What's in a day zei

Een kloddertje hier, een kloddertje daar, je tafeltje is zomerklaar:)
Gelijk heb je hoor, hij ziet er zo strak uit en matcht waarschijnlijk heel mooi met de schutting.
Leuk om toch al buiten bezig te zijn, de zon liet zich vandaag zien...op naar meer.

Lieve groetjes,
Eefie

Anoniem zei

Een kleine metamorfose met een grote impact. Ziet er meteen stijlvoller uit. Zeker nu je het zo rustig houdt (Knap van je, want mij lukt het steeds niet, zie zoveel moois...).
En nu nog wachten om er vanuit een tuinstoel naar te kunnen kijken...
Fijn weekend!
Liefs, Peetje

Anoniem zei

Wauw wat mooi!! Mooie kleur en wat een goed idee om je tafeltje ook gewoon te voorzien van een likje verf. Ik heb ook zo'n tafeltje en ziet ook erg groen. Raar genoeg niet eens op het idee gekomen hetzelfde te doen. Dank je!!

Lieve groet,
Wenxx

Anneke zei

Wat een verfje niet kan doen he? Het pas inderdaad veel beter zo. Ik hoop dat je er erg lang plezier van gaat krijgen.
Ik wil je ook nog bedanken voor je lieve berichtje op mijn blog. Het heeft me erg goed gedaan.
Een lieve groet Anneke

ida zei

Wat leuk en lekker opgeknapt en mooie potten , wat een likje verf al niet kan doen !
Fijn weekend liefs Ida

Roelie Steinmann Photography zei

Wat een prachtige kleur heeft je tafeltje gekregen. Zo past het mooi bij jouw andere spulletjes.

Lieve groet,Roelie

Ús hûs ús thús zei

Kleine moeite, groot resultaat! Ik vind de kleur ook erg mooi. Het is een prachtig sfeerhoekje geworden.
Fijn weekend.
Groetjes van Aleta

Maia zei

Een geweldige metamorfose je mooie tuintafeltje!
Heerlijk zo'n ander uiterlijk een erg mooie kleur blauw ook!
Nu inderdaad maar hopen dat het met dit koude onbestendige weer even mooi blijft tot dat we weer buiten kunnen zitten.
Heel mooi ook je armband uit je vorige post!
Fijn weekend!
Lieve groet Maia

Paintings by Louise, Maison Louise zei

Wat een beetje verf niet kan doen zeg, het ziet er prachtig uit!

Staat heel mooi met de lavendel en de lantaarn.

Fijn weekend en lieve groet,

Loes

Unknown zei

Weer een sfeervol hoekje en de grijze kleur is ook erg mooi. Toevallig ben ik zelf nu ook bezig met de metamorfose van onze overkapping. Maar daar zal ik binnenkort een post over maken. Groetjes, Annet

het moonhuis zei

De lavendelplantjes staan prachtig in die mooie potjes.
Het verven is goed gelukt toch en als het volgend jaar niet mooi meer is, verf je m toch nog een keer, is zo gebeurd ;-)
Fijn weekend!!

Liefs Monica

June zei

How beautiful this spot on your terrace is Ingrid! Your fence looks amazing and I love how you painted your potting bench. Those pots of lavender are gorgeous!!!
sending hugs...

Tussen Wal en Schip zei

Leuk geworden Ingrid, staat erg mooi dat donkergrijs. Heerlijk he dat rustige! Kun je extra genieten van de dingen die er wél staan ;-)

Lieve groet en fijn weekend!
Alberta

SOBERenSTIJL zei

Ha Ingrid,
Leuk dat je een reactie op mijn blog geplaatst hebt! ik heb me ook aangemeld bij jou als volger..jouw blog spreekt me ook aan, gezellig hoor!
Fijn weekend, Liefs Dorine

my way of living zei

Hoi Ingrid.
Ik vind het een heel mooi tafeltje geworden met het likje verf.

fijn weekend.

gr. Anita

flowersandhome zei

Wat is het tafeltje mooi geworden Ingrid! Echt prachtig. Welke beits was dat precies die je gebruikte?

Hm, het aantal potten tot een minimum beperken is ook altijd één van mijn betrachtingen maar of het dan ook lukt.... Onlangs zag ik in Lidl zakjes met zaad voor allerlei mooie zaaibloemen enne hoewel ik zo ook wel weet dat die niet in de tuin kunnen want daar is er teveel schaduw en te zware grond maar ze toch niet kon weerstaan, staan hier nu toch weer nogal wat potten gevuld met zaadjes, waarvan sommigen toch al wat groen vertonen. Potten vol hoop op een mooie zomer met veel bloei.

Lieve groet en fijn weekend,
Marian

Marjon zei

Het tafeltje heeft een echte metamorfose ondergaan....ik heb hetzelfde tafeltje buiten staan direct geverfd in wit....maar hoeveel jaar hij blijft....ben benieuwd...fijn weekend en lieve groet Marjon

G-STYLE zei

Even reageren bij een trouwe volgster :-)

Jij ook een heel fijn weekend Ingrid !

Liefs Gea

ps: dat tafeltje is honderd keer mooier geworden en
de rustige styling lekker doorzetten ...

Mirjam zei

Hoi Ingrid,
Wat een prachtig resultaat. De rust straalt er vanaf, en dat komt volgens mij echt door de kleur. En de mooie spullen erop natuurlijk...
Ik ben vandaag ook bezig met grijze beits in de tuin, laat ik later nog een keer zien..
Ik wens je een heel fijn weekend,
Lieve groet,
Mirjam

Madelief zei

Het tafeltje ziet er perfect uit Ingrid! Dankzij het likje verf is het flink opgenknapt.

Ik ben deze week eindelijk een pot verf gekocht om het bureautje dat ik bij de kringloop heb gevonden te schilderen. Ik kwam er maar niet aan toe....

Een heel fijn weekend toegewenst!

Liefs van Madelief x

Huis in de Provence zei

Hij is zeker leuk geworden. ik heb zo'n tafeltje een x wit gemaakt, had er toen nog de hele zomer plezier van.
Lieve gr. Mirjam

A fresh start of me zei

WOW,helemaal mijn smaak zo..
Liefs Chris

Blomkje en Wenje zei

Wat een metamorfose! Schitterende kleur!

Fijne zondag

Groetjes, Pietrik

Unknown zei

Goedemiddag,

ziet er juist hartstikke leuk uit zo!

Groetjes Marije
www.homstylingbymonisha.blogspot.nl

Corine(THUIS) zei

Beter, veel beter :-)

IS Interieur Styling zei

Hoi Ingrid, de mooie kleur maakt het sfeervol, en dan zo rustig gedecoreerd. Erg mooi.
fijne week, lieve groet Ingrid

Unknown zei

Wat is je tafeltje mooi geworden in deze kleur. Ik heb laatst onze teak tuintafel ontdaan van de groene aanslag met een zachte borstel en groene zeep. Dat werkte heel goed. Ik moet de tuinstoelen nog doen. Ik ben benieuwd naar het totaalplaatje van je tuin. Ik wens je een fijne week! Groetjes, Nancy

Janny zei

Ja, dat is inderdaad veel leuker. Past mooi bij de schutting. Leuk ook die lavendel! Nu de zon nog:-)
Janny

MARIANNE zei

Je tafeltje heeft zo ook een mooie metamorfose ondergaan...net als de rest van de tuin...je bent gewoon niet meer te stuiten hé...ha,ha!

Groetjes van Marianne.

Ger zei

Hoi Ingrid,

Bedankt voor je leuke reactie op mijn vakantie post.

Gelukkig hebben we vandaag allemaal een zonnige dag.

Je oppottafeltje heeft een prachtig zomerse uitstraling gekregen in combinatie met de kleur van lavendel in terracotta en de zon.

Fijne week en lieve groet!!
Ger

Unknown zei

Dear Ingrid,

you have had sunshine? How awesome. I hope the sun still shines at your home?

Hugs

Amalie